//
you're reading...
AFDSSAD

80’liler olarak…

80 kuşağına ait bir fert olarak geçtiğimiz günlerden birinde kendi kendime yolda yürür iken aklıma şey geldi, ilkokul dönemimde başta daha inek & ‘nerd’ olmak üzere pek çok çocukta var olan efsane saat Casio F91,  yanda da fotoğrafı olan işte evet. Sonra tabi beyinde bir elektrik akımı geçti, bir tetikleme yaptı ard arda ilkokul/ortaokul dönemimin tüm süper starları geçti gözümün önünden, özellikle fotoğrafını bulamadığım şu çok bölmesi olan plastikten kalem kutu, of lan ne güzeldi, kapağının altında ayna vardı, sonra yan tarafında 3 tane tuşu vardı bir basardın şıraak diye alttan bir bölüm çıkar, zaten üst kapağı mıknatıslı, yanda kalemtraşı falan, teheey, o zamanlar arabadan bile daha acayip havalı bir şeydi kendisi, okul hayatımın mercedes’iydi o. Bende rastgele aklıma gelen 15 80’ler ikonunu derledim flicker sayfama ekledim, daha dolu bulunur aransa esasında, misal önce fiş sonra alışveriş sloganlı reklam var aklımdan çıkmayan, peynirli tombi var, 3 katlı plastik top var, dikenlere gelince patlamazdı genelde sevinirdik, ama arabanın altına kaçardı yine. Liste uzar gider, sözümü girişte yazdığım yürür iken kelimesinin yaptığı bir çağrışımla noktalıyorum; “bir varmış, bir yokmuş. evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, develer tellâl, pireler berber iken, ben babamın beşiğini tıngır mıngır sallar iken, babam düştü beşikten, alnını yardı eşikten, annem kaptı maşayı, babam kaptı küreği, bana gösterdiler köşeyi…” amin.

80’lerden 15 ikon sergisi (gece gündüz açık) : 80

Tartışma

2 thoughts on “80’liler olarak…

  1. olm cok guzel yazi olmus lan. bak ismimi elaleme if$a etme pahasina yorum yazayim dedim yani, o kadar sevdim. o saatle benim de cok anim var ah ah. isiklisi vardi bende, su kacmisti bozulmustu sanirim, baya uzulmustum. sonra aglayip zirlayip babama kumandali casio aldirmistim, hic unutmam =)

    Posted by Abdu$ | 06/06/2008, 9:37 pm
  2. sizin bakkalda ninja çikletleri varmıydı? hani içinden minyatür para çıkardı; dolar mark falan..tanesi 5binliraydı o zamanlar galiba..

    Posted by artificial | 09/06/2008, 5:41 pm

Bir Cevap Yazın

