//
you're reading...
AFDSSAD, Sinema

Hanna & Barbera

Eminim ki(neden bilmem) başlıktaki iki kelime bir yerlerden tanıdık geldi, gelmedi diyen yalan diyor! Israrla gelmedi diyene şöyle ifade edeyim, William Hanna ve Joseph R. Barbera, yani gelmiş, geçmiş, gelecek en iyi çizgi film klasiklerinin yaratıcısı ikili. Bu kadar bilindik bir konu hakkında neden yazdığımı da bilmemekle birlikte, ekstradan bilgi paylaşımı olur, çocukluk anılarını depreştirmek olur, ustalara saygı kuşağı olur bir şekil yapayım dedim. Metro Goldwyn-Mayer (MGM) stüdyolarında çalışırken birbirleriyle tanışan ikili 1940 yılında Tom ve Jerry ile Oscar’ı kazanmışlar, isabet olmuş. Fakat durum bunla sınırlı kalmayıp 12 kez daha Oscar’a aday gösterilip 7 kez kazanmış olmaları konusuna hiç değinmiyorum, öyle bir oran yok yani, rakipleri olsam hırsla ağlarmışım. Sinemada elde ettikleri başarı 50’li yıllarla birlikte aptal kutusunun ortaya çıkması ile birlikte tv sektörüne kayar. Kayış o kayış taş gibi dizi The Flintstones(Çakmaktaşlar) ile prime-time’da yayınlanan ilk çizgi diziyi yaratırlar. Ardından Jetgiller, Scooby-Doo, Ayı Yogi ile çizgi film tarihine damga vuran ve halen tvlerde gösterilen efsane çizgi filmlerle devam ettiler. Ama kuşkusuz(tanrım ne kadar da kendimden eminim!) herkesin en çok sevdiği, benim de dur durak bilmeden, yıllarca, ard arda, tekrar tekrar izlediğim Tom & Jerry favoridir, endir, zirvedir. Tom bir kere olsun başarıyla sonuca gidememiş olsa da ben bu çizgi diziyi her allahın günü hangi kanalda saat kaçta olursa olsun izlemişimdir. Tom’a olan inancımı birgün bile kaybetmedim, o benim için adeta azmin, çok calışmanın sembolü, bir emekçi olmuştur. Aynı zamanda Jerry’e kaçması için parmaklarımla rota çizerken Tom’a daha hızlı nasıl koşabileceğinin yollarını arardım, ikisini birbirinden ayırmaz, aynı ölçüde bağrıma basardım. Bugün biri sokakta kolumdan tutup Tom ve Jerry izletse ben o insanın elini sıkar, içten gelerek teşekkür ederim arkadaş. Aynı şekilde bugün The Flintstones’u neden hiçbir kanal vermiyor anlamıyorum, veriyor da benim mi haberim yok diyecem lakin ne zaman sabah kalkıp kanalları açsam ya bir yarı magazin & yarı haber programı, ya da “Oh Hulyo demek burdasın, çiftlikte herkes nerelerde böyle!” gibi repliklerin akıp gittiği baş yapıt penbiş diziler görüyorum. Bu çocukların günahı ne, bir yandan pokemonlar, iki yandan izdivaç programları, öbür yandan çükübik teletabiler, akıllara zarar Selena’lar. Rahat bırakın lan sütten çıkmış ak beyinleri, hergün kaç yetimin beyin hücresi yitip gidiyor, “kaynım bana atladııı” cümleleri arasında, açın bu gençlerin önünü, valla Uzan abimi ararım bak!

Tartışma

One thought on “Hanna & Barbera

  1. Tom&Jerry’nin yeni versiyonları var, kim çiziyor, isim hakkını kim almış bilmiyorum ama kütük gibiler. O eski bölümlerdeki estetik yok.
    Bir de The Flinstones’un, The Simpsons’ın atası olduğuna inanıyorum ben. Hatta yanlış hatırlamıyorsam, bir bölümünde Fred’in Vilma’ya evlilik yıl dönümlerinde bowling topu alması, ve Vilma’nın da hırs yapıp bowling oynamaya başlaması, ardından bowling salonlarında bir karizmatik şahıs ilen tanışması konu edilmişti. Bölümün hemen hemen aynısını Simpsons versiyonuyla da izlemiştim. Teorimin gerçekliğine iyice inandırmıştı beni.

    Posted by Cevval Portakal | 30/06/2008, 3:04 pm

Bir Cevap Yazın

