//
you're reading...
Müzik (Flüt hariç)

Albüm albüm üstüne, ritim ritim üstüne

Müzik piyasasının konserler olsun, festivaller olsun, yeni bir takım albüm çıkarmalı hareketler olsun yoğun olduğu şu yaz günlerinde benim de bu konular hakkında edecek iki kelamım olmuş çok mu? Albüm dediğin şey zırt pırt çıkar, kış çıkar, yaz çıkar, arkanı dönsen çıkar, gece uyursun, bir bakarsın çıkar. Fakat beklenen albüm dediğin şeyler az çıkar, öyle her albüm beklenen albüm olmaz, Unkapanı mı yavrum burası? Ne zamandır deneme-yanılma tarzında, bilmediğim grupların albümlerini çekmek ile meşgulken billboard’un sayfasına girerek şöyle bir albümler listesine göz atayım dedim, kim napıyor. Malum yeni ve orjinal bir albüm almak artık halkımızın %90’ı için ütopik bir mevzu, o bakımdan öyle müzik marketlerine(çok da sıkış bir terim bu ya neyse) de bayadır göz gezdirmediydim. Neyse uzun lafın kısası bir dolu güzel albüm çıkmış, e ben zaten bunu biliyordum diye ağız burun çemkirtecekler hiç okumasın yazımı, eşek sıpaları sizi. Bir kere Alanis Morisette bomba gibi geri dönüş yapmış, Flavours Of Entanglement adlı albümünü bolca dinleme fırsatı buldum. Genel olarak başarılı bir albüm ama içinde sadece başarılı kelimesiyle tanımlanmaktan daha fazlasına sahip bir şarkı var ki kendileri “Citizen of the Planet” olarak adlandırılmış. Taş gibi(kalite babında) abladan, taş gibi şarkı olmuş, dinlemeyen kalmasın, zaten bir parçaya keman girdi mi, bir de böyle cuk oturdu mu kendimden geçiyorum, en çok alkışı ben yapıyorum. Bunun dışında “Straitjacket”, “Moratorium” ve “Versions of Violence” gibi çok güzel parçalarla albüm, beni dinleyin, dinletin diye bağırıyor. Ortama damgasını vuran sanırsam hepiniz bildiği Coldplay albümü “Viva La Vida” var birde. Çıkış parçaları Violet Hill zaten pek başarılı, ama benim bahsetmek istediğim grubun soundundaki bariz değişim, evet bildiğimiz Coldplay albümlerinin kesinlikle dışında, kanaatimce Indie sounduna yakınlaşmış, ama genel kanım ve kendi müzik zevkimi baz aldığımda albüm kalite kokuyor evet, snıfff.  Bunun yanında, Weezer “The Red Album”, 3 Doors Down “3 Doors Down”, Disturberd “Indestructible” ve yine beklenen ağır toplardan The Offspring “Rise and Fall Rage and Grace” albümü piyasanın üstlerde yer alan, dikkatimize değmiş albümlerden. Burda ismini yazdığım bu son 4 albümü fazla yorumlayamıyorum, zira sindirecek kadar dinlemedim henüz. Yine de dayanamyıp 3 Doors Down ve The Offspring hakkında, her zaman ki soundlarına yakın tınladılar kulağımda, diyorum ve beynime iyice yerleştirmek adına tekrardan playlistime atıyorum. Müzikli kalın hemi.

Tartışma

2 thoughts on “Albüm albüm üstüne, ritim ritim üstüne

  1. REM – Accelerate unutulmuş, neyseki yetiştim.

    Posted by midasinkulaklari | 02/07/2008, 8:07 pm
  2. esasında unutulmamakla birlikte baya zaman oldu dinlendi herkes biliyordur gibi geldi, ama yine de yazsam olurmuş evet 😉

    Posted by aente | 02/07/2008, 9:15 pm

Bir Cevap Yazın

