//
you're reading...
AFDSSAD

OhooooOlimpiyatlar

Sevgili dünyamızın en çirkin sanayileşmiş, 7/24 duman altı ülkesi Çin’deki Pekin Olimpiyatları başladı malumunuz. Hava düzelecek mi yoksa sporcular gaz maskesiyle 400 metre engelli mi koşacak acaba diye düşünürken Çinli yetkililer sanayi tesislerinin kapılarına kilidi takarak geçici çözüm ürettiler misafirlerine saolsunlar. Her dakikası bir olay şeklinde geçen, oyunları aldıkları günden, meşalenin geçtiği son kente kadar sürekli protestolarla karşılaşan çekik gencoları ayrıca töt korkusu da sarmış durumda.  Bu çerçevede olimpiyatların düzenleneceği stadların çevresine füze sistemleri yerleştiren yetkililer, Pekin’de bulunan Olimpiyat Stadı’nın çevresine de Hongpi-7 adlı füze savunma sistemlerinden yerleştirmiş. Ohara dediğinizi duyar gibiyim lakin bu kadar da değil, Pekin hükümeti, füze savunma sistemlerinin yanı sıra 100 bin kişilik anti-terör timi dahil 400 bin kişilik bir güçle Pekin Olimpiyatları’nı koruyormuş efendim, sporcularımız huzur içinde depişsinler.  Karınca gibi ürerseniz olacağı bu tabi, 400 bin kişi ne be, bi terleseler sel olur, bir osursalar tufan olur, tsunami olur arkadaş. Tabi adamlar da haklı, heriflere ülkenin en hızlı koşan, kulağına su kaçırmadan en hızlı yüzen, topu en iyi depen adamlarını emanet ediyorsun bak, düşün oyunlar bitince sana şöyle geldiklerini; “Şey..Şimdi biz sizin oyuncuların bir kısmını kaybettik, bazıları da eskisinden biraz daha soluk, gözleri falan hep donuk bakıyor, hiçte konuşmuyorlar ehe he…” şeklinde iade ederlerse adamları olmaz o iş. Zaten bu olimpiyatların bir anı olaysız geçmiyor. Şöyle bir tarihine bakalım hele;
I. Dünya Savaşı sebebiyle 1 kez, 2. Dünya Savaşı sebebiyle ise 2 kez oyunlar iptal edildi. 1968 Mexico City Olimpiyatlarında Atletizmde ABD’li 2 zenci atlet Tommie Smith ve John Carlos, şeref kürsüsünde ABD bayrağı göndere çekilirken, siyah eldivenli yumruklarını havaya kaldırarak ırkçılığı protesto etmiş, takımdan şutlanmışlardı. 1976 Montreal Oyunlarında 20 Afrika ülkesi Yeni Zelanda’yı protesto ederek oyunlardan çekilmişti. 1984 Los Angeles yerleşkesinde Sovyetler Birliği, önceki oyunlarda kendisini boykot eden ABD’ye karşılık verdi ve yeterli güvenlik önlemleri alınmadığı gerekçesiyle oyunlara katılmadı. Doğu blok ülkelerinden sadece Romanya oyunlara katıldı. 1996 Atlanta’da ise Olimpik Park’ta patlayan bomba nedeniyle 1 ABD’li ve 1 de Türk TRT kameramanı yaşamını yitirdi. Ve belki de en fecaat propaganda ise 1936 Berlin’de düzenlenen Olimpiyatlarda olduydu efendim. Almanya’nın lideri olan Adolf Hitler, oyunları sisteminin ve ideolojisinin propagandasını yapmak için kullandı ve gerçekten başarılı olmayı da başardı. Yani sadece günümüzde değil 1900’lü yılların başından beri tüm dünya ülkelerinin esasında spor müsabakaları için toplandığı bu olimpiyat köyleri, uluslararası basının bu kadar geniş çapta bir arada bulunduğu en büyük organizasyonlardan biri olduğundan, bir o kadar da siyasi, askeri yöneticilerin de kendilerini kantılama yeri olmuş. Halbuki o sporcuları bir gazlayıp salacaksın politikacıların, fitnecilerin üstüne, gadanaallah diye 300’deki gibi kaslı kaslı adamlar yardırıverecekler güllelerle, sırıklarla, raketlerle kafalarını kafalarını, bak bir daha bulaşıyorlar mı…Neyse yazımı kapatırken, birkaçta gülünç olay yazayım olimpiyatlarda yaşanmış böylece yazının sonunda herkes PİRİNÇ demiş gibi sırıtsın değil mi efendim, hay hay efendim.
1956 Melbourne-Stockholm Olimpiyatları; Sovyetler Birliği’nin Macaristan’ı işgal etmesi nedeniyle, olimpiyatlar sırasında iki ülkenin sporcuları sutopu maçında, spor mücadelesinden çok birbirleriyle mücadele ettiler. Avustralya yasalarında ülkeye canlı hayvan girişinin yasak olması nedeniyle binicilik yarışları İsveç’in başkenti Stockholm’de yapıldı.
1904 Saint Louis Olimpiyatları; ABD’nin uzaklığı nedeniyle sadece 12 ülke oyunlara katıldı.
1920 Anvers Olimpiyatları; Atletizm 4×4 bayrak yarışında birinci olan ABD’li atlet Morris, madalya töreninin ardından soyunma odasına gitti. Kapı kilitli olduğu için odaya pencereden giren ABD’li atlet, daha sonra hırsız sanılarak mahkemeye götürüldü.
Yaaa, yaa…

Reklamlar

Tartışma

6 thoughts on “OhooooOlimpiyatlar

  1. olimpiyatlar gerçekten dünya sporcuları açısından çok iyi bir organizasyon. Ya burada adınızı duyurur meşhur olursunuz ya da suikast olur ölürsünüz 🙂 Dünyanın en iyileri gerçekten buradalar belkide eskrim,kano,tekne,atıcılık,okçuluk,binicilik gibi sporların gerçekten seyirci bulup hayranlıkla seyredildiği bir organizasyon. Biraz devletlerin diplomatik tutumları olimpiyatların içine zıçsada spor hala kendisini hissettiriyor. Phelps naptı ya öle oha 🙂 Dünya rekorunu 2. ye katlamak bu galiba 🙂
    Trabzonlu havluyu görünce noluyo lan dedim ne havlu atıon ne güzel dövecekti çocuk 🙂

    Blogkure de çok az kişi olimpiyatlardan bahsetmiş gerçekten kınıyorum blogküreyi…

    Posted by Serkan | 13/08/2008, 9:06 pm
  2. Bu hikayenin devamı benim sayfada.
    🙂

    Posted by William | 16/08/2008, 11:24 pm
  3. Burada yani, pardon bu blog türünü bilmiyormusum 🙂

    Posted by William | 19/08/2008, 2:01 pm
  4. Buzcevheri bayrağını blogunuza dikiyorum efendim. Blogunuzu keşfettiğime memnun oldum. =)

    Posted by buzcevheri | 19/08/2008, 5:36 pm
  5. tenk yu verimaçlar efendim

    Posted by aente | 19/08/2008, 8:55 pm
  6. Hani yagmur bulutlarini baska bolgelere cekmislerdi.Gordum , beach voleyball’unda sakir sakir yagmur yagiyordu.Hani..hani…

    Posted by Desertwind (Nalan) | 21/08/2008, 3:34 pm

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: