//
you're reading...
Uncategorized

Obama’yı sürsem orama burama!


Ne Obama’ymış arkadaş! Obama aşağı, Obama yukarı! Her derde devaymış, her kapıyı açarmış, ay ne iyi olmuş da seçilmiş. Dünya’ya barış yolu gözükmüş de ıttır zırtırı… Yediler bitirdiler, manşetlerden inmediler, ha beni apartman yöneticisini seçmekten daha fazla etkiledi mi, hayır.  Ha makkeyn gelmiş ha barak, başka tas aynı hamam. Bir yandan dönüp Irak’dan  çekiliyoruz mesajı ver bir yandan gerektiğinde Pakistan’a gireriz de(tarih de veriyorum 02.08.2007)..E brüüüstt, bu ne perhiz bu ne turşu bu ne lan? Ha sanmıyorum ki bir ikinci Bush vakası olsun, ne bileyim en azından Kyoto’yu imzalamayı taahhüt ediyor vs. Çok da tın, ekonomi olmuş diz boyu, global olmuşah global olmuşaah derken şirketleri devletin en üst kademesinde bir karar mercisi haline getiren, bir ara gazı verip bir piyasaları allak bullak eden Amerika aynı Amerika.

Ne Obama ne de Ajdar oğlu Hıbrettin gelse pırıl bir dünya olmayacak evlat ben bilirim. Sene 1968, karlı bir kış akşamı Boston’da evimde oturuyorum, evde de Massachusetts Üniversitesi’nde İlahiyat profesörü Henry Gale var bir de köpeğim Oscar, birden telefon çaldı “hello” dedim karşıdan bir ses bas bas bağırıyor nasıl neşeli böyle, baktım Nixon arıyor, dedim “vay babam nerdesin sen sesin soluğun çıkmıyor hiç..” bilmem ne, dedi oğlum ben başkanlığa aday oluyorum, biliyorum o dönemde esnaf odasındaydı bu dedim iyi abi kaç senedir içindesin işin derken zart lafı böldü “Lan oğlum ABD Başkanlığı diyom lan!” demesiynen ben olur mu olmaz mı ırt zırt bir bağladı beni herif zart ertesi gün bunun bürosundayım, etraf bağrış çağrış, gelenler gidenler parti bayrakları, telefonlar vızır vızır, belki 10 tane 15 tane sekreter var etrafta, sekreterler de sekreter hani, etekler mini diz üstü, cayır cayır yakıyorlar.. Öyle ben ne oldum ne bitti derken oturttu bu beni ofise dedi abi çok acayip işler yapcaz, Rusya’yla barıştırcam halkı, tatlımızı alır gideriz, ordan da Çin’e geçeriz Yao’dur Mao’dur kim varsa görüşür tatlıya bağlarız, gerekirse pirinci de elle yeriz ben bu yola başkoydum bu dünyayı fıstık gibi yer yapcam… Anlatıyor da anlatıyor, yapma oğlum, yedirmezler sana orayı, bu adamlar dinsiz imansızdır işleriş güçleri para dedim, Rusya soğuktur üşütürsün dedim dinletemedim… Gel dedi sen de katıl ekibe, seni de kampanyanın başına oturtayım, “yoook hocam” dedim “orda dur” bana ters, ben kıvıramam, siyaset falan karışık işler… O gün orda bıraktık o muhabbetleri bir çayını daha içip kalktım, elini sıktım yolun açık olsun dedim…Nasıl bir içten dediysem Ocak’da çat bir baktık Richard koca gidi başkan olmuş. Neyse bunu kutlamak için arıyorum, birileri açıyor telefonu kimi arasam bir bahane, yok başkan uçakta, başkan Afrika’da, başkan uyuyor bilmem ne beni yiyorlar sanki, bi sinirlendim buna bir daha da aramadım… Aradan bir 3 yıl geçti geçmedi salonda Yankees – Red Sox maçına bakıyorum, zırr zırr telefon çalıyor, hayırdır dedim kalktım, baktım Nixon, “lan .bne ne oldu da arıyorsun yenge mi sepetledi” saydırdım buna, baktım bunun ses gitmiş, Watergate falan bir şeyler dedi, dedim heralde birine borç taktı bu deyyus… Derken işte baktık bunu sepetlemişler Beyaz Saray’dan, başkanlık falan hak getire, kot-gömlek takılıyor station-wagon var altında, o yanı kahvelerden bir arabayla geldi. Akşam baya surat yaptım, tatlı dilli bir de namuzsuz, alttan girdi üstten çıktı ısındık yine. Ama yatmaya giderken bir tane okkalı vurdum omzuna, oh olsun…

Bu arada burda kısaca harcamak istemezdim ama Dünya haritaları buldum bir yerde te 15. – 16. yy’dan kalma falan, alın bakın dünya ne hale gelmiş görün(?)… Tıklan bu da Osmanlı zamanı Türkiye.

Hadi sağlıcakla kalın, portakal suyu için vitamin olsun.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

