//
you're reading...
Sinema

“Hello, anybody lose their secret CIA shit?”

ahahaah, lan hiç bir yazıya da ahahah diye başlanır mı demeyin, şansınızı deneyin… Merhaba gülmem geldi, gülerek başladım yazıya, neye güldüm diye soracak olursanız ki, maşallah pek meraklısınız, yukardaki cümlenin geçtiği filme; Burn After Reading‘e daha da doğrusu filmdeki Brad Pitt’in oynadığı Chad karakterine ve yarattığı saçmalıklar silsilesine gülüyorum, absürd komedi desen değil, aksiyon desen değil tadında bir film bu, Coen Kardeşler belki bir No Country for Old Men kadar ses getirmediler bu film ile ama benim beynimin kıvrımları acemi şantajcı ikili ve güzel oyunculuklar ile meşgul oldu bu doksan küsür dakika boyunca o da yeter.  Sonra baya gözden kaçtığını düşündüğüm(pek duyulmamış demeye çalışıyorum sanırım) bir film daha izledim, esasında kronolojik olarak bunu daha önce izledim neyse, o da Layer Cake idi. Bu filmde de pek çoğumuzun, ben dahil, Camıs Bond film ile tanıdığı sarışın güzel(?) Daniel Craig oynuyormuş, dedim kimdir nedir bu adam ceyms bond’da, ekmeği kapmadan önce ne işler karıştırmış, o bağyan senin bu martini benim demeden önce nerelerdeymiş inceledim. Bir de işin içine İngiliz aksanı girdimi her film benden ortalamasını yükselterek çıkıyor, o film benim nazarımda ekstra prim yapıyor.  2 filmi de tavsiye ediyorum efendim. Bugün sinemaya düşen bir diğer filmde tahminen sağda solda afişleri, olmadı ekranda(bilgisayar olur, tv olur esnek bir yapım var) fragmanlarını gördüğünüz Keanu Reeves’in başrolünü oynadığı bir yeniden çeviri olan The Day The Earth Stood Still ülkemizdeki gösterim adıyla “Dünyanın Durduğu Gün” haftanın ilgi çeken yapımı benim nazarımda. Bu ilgi çekimi beni film hakkında bir araştırma yapmaya da itti netekim, tam anlamıyla sağlıklı olmasa da(%99 bir ağız birliği olmadıkça 3-5 kişiden etkilenip bir filmi kafadan silmem misal) en azından bir ön fikir sahibi olmama yarayan imdb kritği ve ekşisözlük komünün film hakkındaki görüşlerine çok tesir altında kalmadan bir göz gezdirdim. Şu an için film yeni olduğundan çok fazla imdb oyu olmasada (800 küsürdü ben baktığımda), 3 aşağı 5 yukarı aynı seviyede gideceğini düşündüğüm puanı 6.7. Ne zaman ki fragmanı sıkıştırılmış gaz gibi olup da, filmin kendisinden çok da tatmin olunmadığını görsek işte öyle 6’dan hallice bir not alır bu filmler.  Bende ne zaman imdb’ye baktığımda bir filmin notunun  6 – 7 arasında sıkışmış olduğunu görsem o filme daha bir dikkatli yaklaşırım. Bazen filme daha bir sempati ile yaklaşır, “belki hakkı yeniyordur len, yazııık” derim ve izler gerçekleri kendi gözlerimle görürüm. Bazen hevesle beklediğim film galiba tırtmış ey yarab der gözlerim buğulanır, derinlere dalarım, hayallerim yıkılır, arşivimde izleyecek başka bir film kalmayıncaya kadar kaçarım iki arada kalmış filmlerden.  Mesela bu The Day The Earth Stood Still benim görsel efektleri olsun, gaz oranı olsun cezbimi şey ettiğinden izleyeceğim bir film olacak, araştırmalarım sonucu değişen şey ise kendisini sinemada izlemek yerine, dvd/dvdrip gibi bir seçenek ile benim onu evimde ağırlayacak olmamdır, buyursun gelsin.
Bu arada belki biraz daha kenarda köşede kalmış diye nitelendirelebilecek 3 tane filmi size hızla tavsiye ediyor ve uzaklaşıyorum;
This is England
Before the Devil Knows You’re Dead
Blow

Tartışma

One thought on ““Hello, anybody lose their secret CIA shit?”

  1. Ne pis herifim hepsini izlemişim. “Burn after reading” güzeldi. Dediğin gibi gülsen gülünmüyor durunları içinde izleniyor.

    Posted by buzcevheri | 14/12/2008, 12:53 am

Bir Cevap Yazın

