//
you're reading...
Uncategorized

Sorumluluk aldıkça coşan adam

umutuYa bu kadar olmaz ama artık dedim kendime, neden demiyim ki, bu 5. açışım yazı yazma kısmını, başlığı attıktan sonra defalarca şu noktaya kadar geldim,  bir sebeplerden olsun, bir tembellikten olsun yazmadım, yazamadım. Eşeklik benim eşekliğim, sizleri bu kadar kendimden yoksun bırakmam gerçekten affedilir gibi değil lakin başka da bir seçeneğiniz yok, öhöm.
Efendim tez elden atılan başlıkta ismi geçen o çirkin yaraktıktan bahsetmek istiyorum. Bakmayın adam dediğime bunun adamı da var kadını da var, yaratığı da var. Örneklerlen izahat vereyim efendim, bir grup toplantısı olabilir, günübirlik bir okul gezisi olabilir, gönüllü bir aktivetede gerçekleşebilir fark etmez. O adam-kadın neyse artık o ortamda kendisine bir büyük boy yetkili tarafından sorumluluk yüklenmiş bir günübirlik başbakandır o ortamda. Tiz sesli bir bayan ya da gözlük-gömlek-toprak tonları kıyafetiyle otorite simsarı bir kareli gömlek kişisi.  Patronundan-dernek başkanından-hocasından aldıgı yetki ile kendisiyle yaşıt hatta bir olasılık, kendinden de yaşça büyük insanlara karşı esip gürlediği, kelebelek gibi uçup eşek arısı gibi sokmaya çalıştığı o müdaheleci kişidir. Kah “Arkadaaaşlaar sessizlliiiikk” derken yükselen o civelek sesi, kah şunun şöyle bunun böyle yapılmasını söyleyen iş-oluş-emir cümleleri ile gün içerisinde varlığını en fazla hissettiğiniz canlı olur çıkarlar. Bildiğiniz şeyleri yepyeni bir şey gibi parlayarak tekrarlayışından mı, iplenmediğini anlamadan haldır haldır bir komünikasyon devine dönüşmesinden mi yakınayım bilemez oluyorum bu tipleri her görüşümde. Kaldırılacakların başına koştururken, kondurulacakların biraz daha sağa çekilmesini cihan üzerinde yapılacak en mühim işler sırasında ilk 5’e sokmalarından bahsetmiyorum bile.  Kendisine verilmiş bir bölüm insan üzerindeki yaptırım gücünü kullanırken omuzlarına yapıştırılan bu gücün altında ezilmemek için çabalayanlarda bir başka model olurlar, dozunu tutturamayıp en yakın arkadaşına bile 3,4 karış surat yapan ve tüm gün bozuk atan parlak tokalı şaşasız kız, normalde sokakta görseniz kesmeye teşebbüs etmeyeceğiniz bu sorumlu müdür, şimdi verilen talimalatlara uyup uymadığınızı kontrol ederken sizi kıyasıya tarar, neredeyse print ederler. Bu tiplerin yer yer bilgisayar başında space tuşuna karpuza vurur gibi vurup tuşu kendinden geçirmesini fark etmişsinizdir. Space’e normalden sert basması yaptığı işin önemine yapılan vurgudur. Çat! ÇAT çatanak! Yüce rabbim öyle bir yazı yazıyor sanarsınız ki Times’a kapak yazan işte o. Ama değil sıçtığım değilsin işte. An itibariyle içine girdiğimiz aktivete bitsin yolda selam vermiycem ben sana ama şimdi ki zamanda yarattığın komünün yönetim biçiminin sorumlusu olman, seni yer yer diyaloğa girdiğim “geçiçi önemli kişi” yapıyor, sakın aldanmayasın sonun uzak değil. Şu da var o adamlar bir nokta da düzeni kuruyor, 30 tane yol bilmez ergeni güdüyor belki an itibariyle onlara lafım yok,  o 30 lise ergeninin ipini saldığın anda cep telefonundan birbirlerine mp3 atmaya başlayacaklar çünkü. Onlar üstüne alınmasın.  Bunlar edebinle oturan insanı bile geren bu illetere itafen bir yazıdır. Lafınızı bölüyorum aklınızda tutun lise ergeni deyince aklıma geldi (ULAN! Bir erkek saç modeli var şimdi son 1 – 1.5 yıldır tüm varoşlardan tikicanlara bir standart oldu böyle, kesin biliyorsunuz bak; arkada hafif uzun bırakılmış kuyruk gibi böyle enseden gelen kahkül gibi birşey gerisi böyle dikilmiş gibi.. ama ne saçmış arkadaş bütün 14-24 gençliğini kölesi yaptı,  yeminle bir düzine fabrikasyon parlak gömlekli, taşlı tşörtlü, sahte Converse’li garip tipler çıktı o saçların arkasındaki lanet ibibiklerini koparmamak için zor tuttum kendimi yarabbim…Gudik gibi bir kalkık saç, enseden perçem her 3 tipten 1inde yani, artık azalarak bitiyor sanırsam yüce tengri saolsun.) Neyse demem o ki rolüne kaptırdıkça coşan, otoritenin limitlerinde dolaşan bu faniler, ister bir üst rütbesinin olay mahalinde olmayışıyla geldikleri en üst sorumlu mevkiinin üzerlerine oturmayışından, esasında ne kadar tırto bir insan olduklarının bilinmesinden olsun, ister bir kişi tarafından belli bir süre ile oralarda ki otorite temsilcisi olarak konumlanmış olsunlar, rollerine kendilerini fazla kaptırdıkları vakit işte kendilerine böyle 600 kelimelik üstü kapalı döşettiriyorlar efendim. Yapmayın evlatlarım, yapmayın gençler, eylemeyin çocuğum, geçiçi ihtirasla çevrenizdeki insanlara hükmederken yaşadığınız anlık hazlara fazla kapılmayın. Yarın o arkadaşınızı kantinde görürsünüz zart diye sırada önünüze geçer dönüp de bakmaz bile bunu diyim bak. Çığrınızdan çıkmayın, havalara girmeyin, kimliğinizden sıyrılmayın lan! Yapmayın evladım, yapma yavrum, yapma çocuğum, yapma oğlum, davranma kızım, yarın karşılaşırız üstüne su sıçratırım bak kasti.

Tartışma

One thought on “Sorumluluk aldıkça coşan adam

  1. Bir Fırat Budacı okumuş gibi oldum. Tespitler süper, başarılı 😉

    Posted by Seamus Siddeley | 16/01/2009, 9:25 pm

Bir Cevap Yazın

